Ons lichaam heeft vitaminen, mineralen en andere belangrijke bouwstoffen nodig om goed te kunnen functioneren. Vanzelfsprekend hoort daar een gezond eetpatroon bij, dat is een belangrijke basis. Er kunnen echter persoonlijke omstandigheden zijn waardoor je extra behoefte hebt aan stoffen die je soms niet voldoende binnenkrijgt of zelf aanmaakt. Train je bijvoorbeeld geregeld, werk je aan gewichtsverlies of heb je even een minder goede weerstand? Supplementen zijn een hulpmiddel om je weerstand te versterken en je vitaal en gezond te voelen.

Wil je ook meer uit het leven halen en je fitter en energieker voelen? Supplementenenzo.nl heeft een ruime sortering aan voedingssupplementen die je kunt gebruiken als aanvulling op je dagelijkse gezonde voeding. En helpen je op weg naar een fitte en gezonde lifestyle. Bekijk het assortiment in onze webshop. Lees voor de aanschaf de gebruiksaanwijzing.

Alle voedingssupplementen op een rij:

Aminozuren

Aminozuren worden in het lichaam ingezet als bouwstoffen en kunnen in sommige gevallen ook als brandstof dienen. Aminozuren zijn de bouwstenen van eiwitten.

Antioxidanten

Antioxidanten zijn stoffen die het lichaam beschermen tegen vrije radicalen. Antioxidanten komen vooral voor in gekleurde voeding zoals groenten, fruit, kruiden en specerijen. Vitamine B2, C, E, selenium, zink, koper en mangaan zijn voorbeelden van antioxidanten die gezonde cellen en weefsels helpen beschermen.

Complexpreparaten

De complexpreparaten van Supplementenenzo ondersteunen bijvoorbeeld een specifiek orgaan of systeem en bevatten meerdere ingrediënten die in het lichaam samenwerken. De ingrediënten bestaan niet alleen uit vitamines en mineralen, maar ook uit kruiden- en plantenextracten en/of aminozuren.

Greens

Gemakkelijk al je groenten en fruit in één glas Het enige dat je hoeft te doen is één schepje Greens toe te voegen aan een glas water of je favoriete smoothie en je geniet van je drankje boordevol gezonde voedingsstoffen, zoals groenten, fruit, zeewieren, antioxidanten en polyfenolen. Eén glas bevat wel 5 porties groenten en fruit. Goed voor je weerstand en je energie!

Kruiden

Kruiden bestaan uit de bladeren en stengels van groene planten. Specerijen bestaan uit andere plantendelen, zoals de wortel, bast of bloemknoppen. Kruiden en specerijen worden gebruikt om de geur en smaak van gerechten te verbeteren.

Mineralen

Mineralen zijn stoffen die zich in kleine hoeveelheden in onze voeding bevinden. Eén van de bekendere mineralen is magnesium. Magnesium is betrokken bij diverse processen in ons lichaam. Zo is het onder andere van belang voor de zenuwfunctie en de energieproductie.

Multi’s

Uit onderzoek blijkt dat niet alle Nederlanders voldoen aan de richtlijnen van gezonde voeding van de Gezondheidsraad. Enkele voorbeelden: Slechts 15% eet de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid van groenten (250 gram) en fruit (200 gram) en 1 op de 15 volwassenen eet de aanbevolen 15 gram noten per dag.

Sportvasten

Sportvasten is een wetenschappelijk bewezen effectieve trainingsmethode. Met Sportvasten train je je lichaam om binnen 10 dagen te switchen van suiker- naar vetverbranding. Door de switch kan je lichaam op korte termijn profiteren van alle voordelen van vetverbranding.

Sportvoeding / Eiwitten

Sportvoeding is specifiek geschikt voor (kracht)sporters. Bij intensief trainen wordt er veel van het lichaam gevraagd. Aanvulling van belangrijke voedingsstoffen zoals eiwitten is dan zeer belangrijk voor een goed herstel.

Suppletiepakketten

Ondersteun je trainingsdoelen, of het nu gaat om meer energie, afslanken, een groter uithoudingsvermogen of juist meer spiermassa ontwikkelen. Wij hebben voor elk trainingsdoel een speciaal afgestemd suppletiepakket, goed voor 2 maanden.

Vetzuren

Supplementenenzo heeft een aantal verschillende doseringen visolie in het assortiment. Visolie bevat EPA en DHA. Deze stoffen zijn erg belangrijk voor een gezond hart en de instandhouding van een normale bloeddruk. Nieuw is Omega Health 60% met choline ter ondersteuning van de vetverbranding.

Vitaminen

Vitaminen zijn stoffen die van ‘vitaal’ belang zijn. Zo helpen vitamine B12 en C bijvoorbeeld om vermoeidheid te voorkomen. Ook vitamine D is belangrijk. Onderzoeken maken steeds duidelijker dat vitamine D van groot belang is voor de gezondheid.